Alla inlägg den 24 augusti 2017

Av Evelina - 24 augusti 2017 16:30

   


Ringer akut till sjukhuset som de sagt jag ska göra om jag undrar något eller inte mår bra , jag hade väldigt ont i magen och jag hade en fråga om medicinen jag fått Cyklonova 500mg som de hade beskrivit väldigt dåligt hur jag skulle ta . Jag hade varit vaken från ca kl 05,00 på morgonen pga att jag att jag hade ont . Hade tagit smärtstillande men det hjälpte inte och jag kunde inte sova för det gjorde så ont . 


Jag var tvungen att vänta tills kl . var 07,00 , för de öppnade då ( de hade hänvisat mig att ringa till gynmottagningen på Danderyd ) Så klart jag slängde mig på telefonen kl. 07,00 och inte en minut senare fick prata med en sköterska som var väldigt trevlig men som inte kunde svara på många frågor alls . Hon säger att jag ska bli uppringd av en läkare men hon kunde inte säga när . 

Jag hade så ont imagen men medicinen hjälpte inte så mycket så kunde inte göra så mycket mer än att ligga i sängen och vila , var rätt trött eftersom jag inte kunnat sova så bra heller . 

Jag trodde att läkaren skulle ringa ganska omgående så jag ringde tillbaka efter ca en timme eller två , fick prata med en annan sköterska som var jätte otrevlig och sa "LÄKAREN RINGER NÄR DOM HAR TID" annars får du åka in akut nästan skrek hon i telefonen . Jag förstår det kan vara mycket att göra men detta är en snabb fråga och eftersom sköterskan inte kunde svara på det så måste jag ju prata med läkaren så jag får ett svar . 

Det kanske var så att jag skulle åka in men det kunde jag ju inte veta före jag hade pratat med läkaren . Vi la på och hon sa att läkaren skulle ringa mig igen .

Timmarna gick och jag vågade inte somna då kanske jag skulle missa samtalet och det ville jag inte . Timmarna gick i snigelfart när man väntar på samtal och det gör ju inte saken bättre när man har ont heller .


Kl . ca 14,30 ringer en väldigt stressad otrevlig läkare från Gyn Danderyds sjukhus frågar vad jag ville . Jag talade om att jag var inne akut och förklarade kort vad det gällde . Jag sa jag blöder fortfarande mycket och jag ville veta mer om medicinen som jag fick utskriven för blödningen Cyklonova 500mg , hur länge jag skulle ta den och hur mycket det stod inte så bra förklaring på förpackningen varav därför jag ringde . Jag skulle fortsätta med den så länge jag blödde men sluta med den när jag slutar att blöda . Jag sa att jag har fortfarande jätte ont i magen och smärstillande hjälper inte . Vi har inte fått dina svar än och när de kommer och är det ingenting så får du inte en kallelse på ny undersökning . Med en suck säger hon men vi kan ju kalla dig på ett återbesök om du vill det . Självklart säger jag att det vill jag . Jag känner ju att något är fel och jag vill ju veta varför jag från ingenstan får en sån störtblödning och förlorar ca 1 ½ liter blod . Klart som attans man blir orolig och vill veta . 

Jag var extra tydlig till läkaren att dom måste ringa och kalla mig så jag verkligen får tiden i tid , då det inte alltid går att lite på posten . Hon säger att det ska de göra . Och nästan slänger luren i örat på mig . 


Jag blev både ledsen och besviken och arg , här är man sjuk åker in akut för det är något fel på mig och på första besöket kändes det som läkarna misstänkte något som de viskade om som jag inte hörde , utan man fick gå hem med en stor oro i kroppen på att det var något fel men de ville inte säga något . SÅ blir man behandlad som skit av både sköterskan och läkaren . Jag trodde att man inom sjukvården skulle behandla alla lika , vara artig och professionell . Men där hade jag väldigt fel! 

 Så det var bara fortsätta att vänta....Oro,Ont i magen och man blöder   






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Evelina har persic kommit i medelåldern . Älskar livet , gillar och jobba , umgår med mina bar. Fick ett hemskt besked att jag har en tumör. Som jag gärna vill dela med mig om hur det hänt och vad som händer när man får det beskedet.

All Donering är välkommen

  All doneringar är välkomna 

Stöd Cancer du med alla donationer är välkomna!

Tack så mycket för du räddar liv! 

 

 Swish'a till 0738902265 

 

Mailar ni mig en adress kommer jag skicka en present till alla er som donerar som Tack. Jag vill även säga att jag är med i en studie så man i framtiden ska kunna upptäcka cancer mycket tidigare , vid tex ett blodprov. Jag vill att något gott ska komma ur denna hemska upplevelse . Så ber er donera så vi kommer framåt i denna hemska sjukdom . Jag gör allt jag kan för alla som får denna hemska sjukdom. Tackar av hlea mitt hjärta och må så gott, lev väl, Gör någon glad varje dag!

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Dela med er, fråga eller bara skriv något

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Länkar

RSS

Besöksstatistik

My heart it

Vill du hjälpa till ?

Swish

Här kan du hjälpa till du som verkligen känner att du vill göra en förändring för cancer . 

 

Swisha till 0738902265 .

 

Vi är många människor i världen och om vi alla hjälper till ska vi nog kunna bota cancer helt så småning om , vi har redan kommit långt men vi har lång väg kvar. Donera genom swish ge ditt bidrag för en bättre värld för oss och våra barn . Mitt bidrag kom genom min cancer fick ett unikt tillfälle och vara med som studieperson . Och det känns så bra kunna göra något gott som kan förändra mycket i forskningen. Må så gott Och tackar alla för ni läser min blogg. Kram


Skapa flashcards